Directorii de creaţie a unora dintre cele mai importante agenţii de publicitate din România explică, pentru gândul, "relaţia de iubire" pe care o au cu ţara în care trăiesc.
Alin Mărghidanu, Adrian Boţan, Zoltan Szigeti şi Tudor Cuciuc
"De ce iubim România? " "Am o relaţie de dragoste şi ură cu România. Am iubit-o până când am aflat că mă înşală cu Guvernul", spune Adrian Boţan de la McCann.
"Nu o mai iubesc, dar să nu-i ziceţi", zice şi Alin Mărghideanu de la TBWA.
Un răspuns mai amănunţit oferă Zoltan Szigeti, preşedintele The Group. "Mi se pare foarte interesantă întrebarea. Eu iubesc România şi în limba maghiară! Pentru vibraţia oamenilor străluciţi şi pragmatici, pentru vitalitatea pe care o are scurgerea timpului. Iubesc România pentru că mai are patrioţi. Iubesc România pentru isteţimea oamenilor săi şi pentru abilitatea ei şi a lor de a supravieţui. Iubesc România pentru că se poate reinventa în fiecare zi, pentru tradiţia de a fi altfel dacă e privită din perspective diferite. Iubesc România pentru că ne îngăduite nouă, celor care ne pasă de ea, să o transformăm în mai bine şi mai frumos pentru ceilalţi", a declarat Szigeti, pentru gândul.
Directorul de creaţie de la Leo Burnett, Tudor Cuciuc crede, însă, că ar trebui să iubim România nu pentru ce este, ci pentru ce o putem noi face să fie: "Când ne propunem să iubim România, avem prostul obicei să începem să căutăm motive în jurul nostru, în ce există, în ce ne-ar plăcea să găsim. Însă gestul pe care cu toţii ar trebui să îl facem este să începem cu noi şi cu întrebarea: Ce am făcut eu ca să-mi placă România? Pentru că lucrurile se pot schimba începând cu noi, cu eforturile noastre nu de a ne plânge, ci de a face. Ne plac, deci, în România, oamenii care vor să facă, cei dispuşi să schimbe ceva pornind de la ei, dispuşi să arate că se poate. Şi ne-ar mai plăcea să ne recun