Etichetele pe care scrie cât de multe exerciţii fizice trebuie să faci pentru a arde caloriile din mâncarea de tip "junk food" sunt mult mai eficiente decât cele tradiţionale, susţin cercetătorii de la Universitatea Johns Hopkins din oraşul american Baltimore, informează Daily Mail.
În urma unei serii de studii, s-a descoperit faptul că adolescenţii cărora li s-au arătat avertismente pe dozele de băuturi răcoritoare acidulate în care se explica faptul că este nevoie de o oră de alergat pentru a scăpa de calorile deţinute de produsul respectiv, erau mult mai puţin dispuşi să le consume.
Cercetătorii sunt de părere că explicarea echivalentului dintre exerciţiile fizice şi băuturile şi mâncărurile nesănătoase ar reduce puternic popularitatea lor. Doctorul Sarah Bleich, autorul studiului, susţine că oamenii subestimează, în mod normal, conţinutul caloric al mâncării de tip "junk food" şi al băuturilor acidulate.
În timpul studiului, echipa de la Universitatea americană Johns Hopkins, a afişat trei semne diferite la intrarea în câteva magazine pentru a vedea care dintre ele are capacitatea de a-i face pe adolescenţi să se ferească de băuturile nesănătoase, ce conţin, în medie, 250 de calorii.
Pe unul dintre afişe era scris un mesaj prin care persoanele care intrau în magazin erau întrebate dacă ştiu că, în medie, o băutură acidulată conţine 250 de calorii. Un al doilea afiş conţinea un mesaj prin care cumpărătorii erau întrebaţi dacă ştiu că această valoare reprezintă 10% din numărul de calorii recomandat pe zi. Ultimul afiş îi întreba dacă ştiu că pentru a arde caloriile dintr-o sticlă de băutură acidulată sau de suc de fructe sunt necesare 50 de minute de alergare.
Rezultatele studiului au arătat că punerea informaţiilor privind numărul de calorii la dispoziţia oamenilor a scăzut vânzările cu 40%. Cu toate acestea, afişul în care se e