Noua taxa auto, aprobata saptamana trecuta de Parlament, si care urmeaza sa intre in vigoare dupa ce va fi promulgata de presedintele Traian Basescu, va incurca si mai mult situatia de pe piata auto, iar statul, in loc sa castige mai multi bani, se va trezi cu alte procese, afirma expertii citati de DailyBusiness.ro. In plus, tot mai multi romani isi vor inmatricula masinile in Bulgaria sau alte state, spun specialistii, pentru ca taxa va fi, in cele mai multe cazuri, mai mare decat pretul masinii.
Legea aprobata de Parlament impune tuturor proprietarilor de automobile achizitionate inainte de 2007 (momentul la care a fost aplicata prima taxa auto), sa plateasca taxa de poluare in momentul in care vor dori sa o instraineze.
“Mai simplu spus, statul vrea sa platim o taxa pentru o masina care am cumparat-o acum 5-10 ani. Este ridicol si ilegal. La ce preturi sunt acum in piata auto, ar insemna sa platesti o taxa mai mare decat pretul masinii", a explicat avocatul Gheorghe Piperea, vicepresedintele Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa.
Noua taxa va fi calculata pe baza unor criterii precum tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisia de CO2 si norma de poluare, luand in considerare si deprecierea autoturismului.
Spre exemplu, potrivit calculelor realizate pe baza grilei din actuala taxa auto, taxa auto pentru o masina cu motor de 1.600 cmc Euro 2, veche de 9-10 ani, poate depasi 4.800 euro, in timp ce pretul ei de piata este intre 3-4.000 euro. Pentru o masina cu un motor de 1.400 cmc Euro 3, veche de 5-6 ani, taxa de poluare auto este, in prezent, de 2394 euro. Potrivit expertilor, noua taxa va fi, astfel, o buna paine de mancat pentru avocatii care castiga procese pe banda rulanta. Avocatul Marius Simion se asteapta ca Executivul de la Bruxelles sa reia procedura de infrigement la adresa Romaniei in c