Orădenii abonați la Compania de Apă Oradea au ajuns să fie discriminați. În timp ce orădenii care nu își plătesc faturile în 60 de zile, sunt debranșați, locuitorii din comuna Biharia, care nu au plătit un leu din facturile de apă de mai bine de patru luni, nu pățesc nimic.
Politica societății locale, Compania de Apă Oradea (CAO) este simplă: nu plătești, nu primești apă! Și totuși se pare că nu se aplică pentru toată lumea. Astfel că orădenii restanțieri sunt debranșați în 60 de zile de la somație, iar abonații din comuna Biharia pot să folosească liniștiți apă, chiar dacă nu au plătit-o de mai bine de patru luni.
Decât să aplice metoda debranșării CAO îi tot păsuiește pe locuitorii din comuna bihoreană. „Au restanțe de peste 400.000 de lei. Dar nu putem să-i debranșăm pentru că nu aveam nicio soluție tehnică pentru a tăia apa la o comună întreagă, nu putem tăia conducta, iar apoi trebuie să ne recuperăm datoriile. Mai bine îi dăm în judecată. Știm că unii orădeni se simt nedreptățiți, dar nu aveam altă soluție", spune diretorul CAO, Ovidiu Gavra. Motivul pentru care locuitorii din Biharia nu-și plătesc facturile este simplu: nu sunt de acord că prețul la apă a crescut, o dată cu intrarea comunei în Asociația de Dezvoltarea Intercomunitară (ADI) APAREGIO, prin care se va dezvolta pe bani europeni rețeaua de canalizare și alimentare cu apă în mai multe comune din Bihor. Valoarea acestui proiect este de 103 milioane de euro și afectează mai bine de 200.000 de bihoreni.
Vor să iasă din proiect
Una dintre condițiile ca Biharia să beneficieze de 5,8 milioane de euro pentru realizarea unei rețele de apă și de canalizare modernă a fost predarea furnizării apei către Compania de Apă Oradea. „Ei au fost de acord cu acest lucru, ba chiar au semnat contractul ca noi să preluăm serviciile, iar acum s-au răzgândit pentru că prețul este prea mare", mai zic