Gianni Lazzaro, supranumit şi bijutierul român al Hollywood-ului, a venit în weekend la Cluj-Napoca pentru a prezenta noua sa colecţie, „Back to nature”, în incinta magazinului Sabion aflat în centrul comercial Iulius Mall.
Cu această ocazie, el a făcut precizări referitoare la cultura bijuteriilor din România. „Gustul se dezvoltă în raport cu posibilităţile financiare. Având în vedere că acest proces a început la noi abia după 1990, iar în prezent nu s-a ajuns încă la stadiul în care o femeie să poată spune «îmi place o bijuterie, vreau să o cumpăr», vor mai trebui să treacă câţiva ani până să ajungem din urmă culturile dezvoltate, cum e cea a francezilor la care există o tradiţie a bijuteriilor încă de acum câteva secole.”
Exceptând caracteristicile de design, un alt element foarte important pentru valoarea unei bijuterii este „purtabilitatea”, în opinia designer-ului. „Un inel trebuie să stea pe mână, o broşă să se prindă bine, iar un pandativ să cadă la locul lui”, spune Gianni Lazzaro.
Colecţie de 3 mil. de euro
Colecţia prezentată la Iulius Mall a depăşit ca valoare 3 milioane de euro. Cel mai scump exponat a fost un set format din cercei, colier şi brăţară în valoare de 147.000 de euro, la realizarea căreia s-au folosit doar pietre preţioase: 652 de diamante incolore cu o greutate de 15,25 de carate şi 244 de safire multicolore cu o greutate de 233,38 carate, iar cea mai ieftină piesă este o pereche de cercei care poate fi achiziţionată cu 1000 de euro.
„Sunt bijuterii create pentru a fi purtate cu graţie şi eleganţă. Singura limită este dată de factorul practic al bijuteriei. Nu există alte bariere. Sunt doar mii de culori: ale pământului, ale aerului, ale focului şi ale apei”, a explicat românul Gianni Lazzaro.
Gianni Lazzaro e doar „nume de scenă”
Numele adevărat al bijutierului este Lazăr Marcovici. El a fost nevoit