Producţia mondială de caviar creşte rapid, în pofida crizei, iar avansul producţiei este susţinut de intrarea pe această piaţă a unor noi jucători, precum China sau Emiratle Arabe Unite, dar şi de dezvoltarea producţiei în ţări ca România şi Bulgaria, potrivit cotidianului New York Time (NYT).
În ţări precum China, Finlanda, Spania sau Emiratele Arabe Unite, noi ferme de sturioni încep să umple golul lăsat de declinul populaţiei de morun în libertate şi alte specii de sturion în Marea Caspică, sursa tradiţională de caviar.
Noile ferme speră să schimbe dinamica acestei pieţe, popularizând caviarul şi majorând producţia şi vânzările, scrie NYT. Înainte de toate vor trebui, însă, să convingă consumatorii că, deşi produs în altă parte decât Marea Caspică, caviarul nu este un "fals" de lux.
Spre deosebire de şampanie, denumire care aparţine producătorilor din regiunea franceză Champagne, caviarul nu este un brand. De fapt şi alte tipuri de icre, în afară de cele ale sturionilor, sunt vândute drept caviar. Producţia de lux era asigurată în mare parte de Rusia şi Iran, care au vândut cu succes povestea caviarului negru al sturionului din Marea Caspică drept singurul tip de caviar veritabil.
În pofida crizei mondiale, caviarul se află într-o gamă selectă de bunuri de lux care nu au fost lovite puternic de reducerile de cheltuieli. Preţul s-a menţinut la circa 1.000 de euro pe kilogram pentru majoritatea tipurilor de caviar.
Nişa caviarului negru a fost afectată, însă, de un declin de 99% a populaţiei de moruni în ultimii 15 ani pe cursul inferior al fluviului Volga, care se varsă în Marea Caspică, şi care era cea mai importantă sursă, potrivit agenţiei piscicole din Rusia.
Declinul, început din cauza poluării şi construcţiei de baraje, a fost accelerat de pescuitul ilegal, a declarat în august pentru Interfax preşedintele agenţiei, Andrei K