Cresterea numarului de utilizatori de social media, in special a celor prezenti pe Facebook, a facut ca din ce in ce mai multe companii sa isi intensifice prezenta in aceste medii de comunicare, incercand sa atraga tot mai multi fani pe paginile sau in aplicatiile de brand.
Pe langa beneficiile de marketing, explozia social media aduce insa si o serie de dezavantaje pentru companii.
Consultata de DailyBusiness.ro, Galvea Kelly, membru fondator si CEO al Brand Nua, o agentie de social media si digital video din Irlanda, a intocmit topurile celor 5 avantaje dar si devantaje ale exploziei social media.
In Romania, Galvea Kelly ofera in prezent consultanta in domeniul digital pentru compania Mercury360.
Fenomenul dezvoltarii comunicarii in social media capata o amploare cu atat mai mare cu cat, potrivit Facebrands.ro, numarul utilizatorilor romani de Facebook a crescut de la inceputul anului si pana in prezent, cu 72%, la 4,16 milioane de conturi.
Top 5 avantaje ale dezvoltarii social-media
Managementul crizei
Cei mai multi oameni, cand se gandesc la avantajele folosirii social media in scopuri business, se gandesc imediat la beneficii de marketing. Totusi multe companii incep sa foloseasca social media pentru a-si asculta consumatorii si pentru a asigura customer service. Cand are loc o criza sau o situatie de urgenta, puterea social media se dovedeste foarte utila. Iar o criza poate fi considerate atat o defectiune a site-ului companiei, cat si publicitatea negativa.
"Personificarea" companiei
Brandurile care se comporta ca oamenii au cel mai mare succes. Oamenii incearca de fiecare data sa fie primii care anunta o stire, care posteaza fotografii de unde se afla, care incearca sa invinga un prieten la un joc. Brandurile care imita astfel de activitati vor fi percepute