Deşi Căncescu dădea asigurări să pista nu va costa mai mult de 20 de milioane de euro, în ultima şedinţă de CJ s-au aprobat 22 de milioane de euro pentru investiţie.
Din aceşti bani, 4,3 milioane de euro provin dintr-un credit făcut deja de Consiliul Judeţean la BCR, în anul 2009. „Restul sumei, până la echivalentul în lei a 22.000.000 de euro, se va plăti etapizat în următorii patru ani, din bugetul propriu al Consiliului Judeţean Braşov", se arată în proiectul de hotărâre, care a fost aprobată în sedinţa de plen de vineri. „Este necesar să aprobăm această strategie financiară pentru a putea elabora documentaţia aferentă scoaterii investiţiei la licitaţie prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Vom proceda la acest demers la începutul anului viitor", a explicat Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
Licitaţie amânată
Decizia de vineri vine după ce, în urmă cu două săptămâni, preşedintele CJ Braşov cerea bani pentru aeroport de la Guvern. Voia să obţină 135 de milioane de lei (aproximativ 31,3 milioane de euro) pentru finalizarea proiectului aeroportului. „Cu aceşti bani, am putea finaliza întreg proiectul aeroportului. Mâine (10 decembrie - n.r.) vom lansa licitaţia pentru construcţia pistei, al cărei cost va fi, garantat, de sub 20 de milioane de euro", explica Aristotel Căncescu acum două săptămâni. Între timp, lucrurile s-au schimbat: iar pista aeroportului va costa 22 de milioane de euro, iar licitaţia va fi, probabil, în ianuarie 2012.
Şi terminalul a fost mutat
În plus, tot în şedinţa de vineri, mai marii judeţului au hotărât să rezilieze şi un contract de superficie cu IAR Ghimbav pentru un teren de peste 15 hectare, pe care urma să fie construit terminalul aerogării. „Având în vedere revizuirea studiului de fezabilitate, elaborat de SC Iptana SA, (...) prin reamplasarea clădirilor din ansamblul termi