Cele mai mari amenzi menţionate într-un singur proces-verbal privesc serviciile bancare
Printre nereguli s-au numărat nerespectarea prevederilor Regulamentului BNR/2006 şi a altor acte normative din domeniu în cazul contractelor de credit
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat, în perioada ianuarie-noiembrie, amenzi de peste 110 milioane de lei operatorilor economici care au încălcat prevederile legislative referitoare la protecţia consumatorilor.
Cele mai mari, din punct de vedere al valorii înscrise într-un singur proces verbal, au fost aplicate în sectorul serviciilor bancare, pentru încălcarea prevederilor legale privind acordarea creditelor. "Cele mai mari amenzi (ca valoare, aplicată printr-un singur proces verbal) au fost aplicate atât în sectorul serviciilor financiar-bancare, nealimentare şi alimentare, precum şi al produselor (amenzi de 120.000 lei, 100.000 lei, 92.000 lei, 80.000 lei, 60.000 lei etc, în cadrul unui singur control)", a comunicat ANPC la solicitarea Curierului Naţional.
Amenzile au fost date pentru perceperea unei taxe iniţiale de recuperare, pentru pliantul "credit de nevoi personale" care nu era complet; nerespectarea prevederilor Regulamentului BNR/2006 şi a altor acte normative din domeniu în cazul contractelor de credit, neîndeplinirea măsurilor contravenţionale complementare dispuse prin procesul-verbal încheiat anterior cu privire la aducerea la conformitate cu prevederile legale a contractului de credit.
În alte cazuri, amenzile au fost aplicate pentru refuzul băncilor de a prezenta documentele solicitate şi a declaraţiei de conformitate.
În ceea ce priveşte amenzile aplicate pentru produse neconforme, cele mai multe privesc lipsa autorizării şi a condiţiilor în cazul reorganizării spaţiilor de producţie, precum şi lipsa verificării metrologice a cântarelor. @N_