Controversata Lege a învăţământului, nr.1/2011, are o prevedere care va arunca din nou sistemul educaţional în haos.
Legea prevede posibilitatea absolvirii a doi ani de şcoală, într-unul singur. Ceea ce ar însemna, la modul teoretic, că un elev poate să obţină o diplomă de licenţă la vârsta de 18 ani. Perspectiva este deosebit de roză şi s-ar părea că se poate realiza cu mare uşurinţă. Mai precis, vine elevul, face o cerere şi o întreagă armată de profesori este obligată să se mobilizeze pentu a-i satisface moftul „excepţionalului” cu un presupus IQ deosebit. Pe care, nu-i aşa, nu îl putem dezamăgi, lăsându-l corigent sau Doamne fereşte, repetent!
Este de la sine înţeles faptul că, pentru aceşti elevi-minune, va fi necesară întocmirea unor programe orare speciale, pentru respectarea cărora, va fi necesar un număr sporit de profesori. Ca de obicei, în legile româneşti, se prevede doar intenţia de a realiza ceva la modul general, urmând ca după multe luni, Normele Metodologice să spargă oalele în capul cuiva. Deocamdată, nimic nu este clar. Nu se spune cum vor absolvi aceşti elevi doi ani şcolari, într-unul singur.
Vor sta într-un colectiv de elevi până la mijlocul anului calendaristic, după care vor pleca în alt colectiv, cel al clasei următoare? Ce vor face directorii unităţilor şcolare dacă mai mult de jumătate dintre elevi, care îndeplinesc condiţiile, vor opta pentru sistemul „2 în 1”? Cealaltă jumătate ciuntită de clasă ce va face? Cine se va ocupa de predarea materiei condensate la aceşti copii? Predarea unei anumite cantităţi de informaţie, într-o perioadă de timp mai scurtă, va accelera ritmul şi presupune o adaptare şi o specializare a profesorilor implicaţi. Atât elevii de gimnaziu cât şi cei de liceu, au dezlegare prin lege să folosească această oportunitate, începând cu anul şcolar 2011-2012.
Până în prezent, nimic nu este pregăti