Aproximativ trei sferturi dintre consumatorii români (72,2%) şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine, în timp ce procentul celor care s-au declarat afectaţi de criza economică a scăzut cu peste 10% de la începutul anului până în decembrie, se arată într-un studiu realizat de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center.
Potrivit sursei citate, din totalul celor care au optat pentru reducerea consumului sau care au preferat să cumpere produse mai ieftine, 46,3% au achiziţionat aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică, iar 10% au cumpărat produse mai ieftine, dar în aceeaşi cantitate. Totodată, 15,9% au preferat să cumpere produse mai ieftine şi în cantitate mai mică.
În perioada februarie-decembrie 2011, a scăzut numărul celor care au declarat că sunt afectaţi de criză în mare şi foarte mare măsură, de la 53,2% (în februarie), la 42,8% (în decembrie).
În cazul locuitorilor de la oraş, efectele crizei nu mai sunt percepute atât de puternic ca în anii anteriori. Totuşi, procentajul celor afectaţi în mică şi foarte mică măsură este de două ori mai mic faţă de perioada de debut a crizei (17,1%, în decembrie 2011, comparativ cu 38,7% în februarie 2009).
Datele studiului relevă faptul că, în ceea ce priveşte comportamentul de consum, acesta este unul relativ stabil de la un an la altul (22,5% - în 2011 vs. 22,8% - în 2010), iar 72,2% si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine.
Cercetarea Mednet Marketing Research Center a fost realizată pe un eşantion de 801 persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, în perioada 7-12 decembrie 2011. Marja de eroare a studiului este de +/-3,45%.
Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000, fiind membră ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societat