Autostrada Arad-Timişoara, cu o lungime de 32 de kilometri, a fost deschisă circulaţiei după doi ani de lucrări, aceasta fiind cea mai importantă inaugurare de anul acesta, în condiţiile în care au mai fost finalizate doar porţiuni de drum unde se circulă pe o bandă pe sens sau pe sectoare scurte.
Finalizarea integrală a lucrărilor este estimată însă pentru trimestrul al doilea din 2012. În prima parte a anului viitor vor fi finalizate centrul de întreţinere şi coordonare, dar şi platforma spaţiilor de servicii, situate în afara autostrăzii Arad-Timişoara. Constructorii autostrăzii sunt spaniolii de la FCC Construccion şi italienii de la Astaldi, care lucrează sub un contract total de 115 milioane de euro.
Top 10 investiţii de infrastructură în următorii 3 ani
România a ajuns la 366 de kilometri de autostradă, după inaugurarea autostăzii Arad-Timişoara. Anul viitor circa 1,83 miliarde de euro vor merge către bugetul de investiţii al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Una dintre autostrăzile ce ar trebui să fie gata anul viitor este Bucureşti-Ploieşti, care trebuia inaugurată în această lună, însă termenul a fost decalat pentru că lucrările nu sunt gata. CNADNR a anunţat că îi va penaliza pentru întârzieri pe doi dintre constructorii tronsonului Moara Vlăsiei-Ploieşti, Euroconstruct Trading 98 (controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu) şi PA&CO International (Costel Căşuneanu). Pe de altă parte, cel de-al treilea constructor, Spedition UMB (Dorinel Umbrărescu) şi-a finalizat lucrările care îi reveneau, pe sectorul dintre kilometrii 48,2 şi 62, astfel că în cazul său nu se vor aplica aceste penalităţi.
Printre cele mai scumpe proiecte de autostrăzi ce vor fi gata în 2013 se numără autostrada Orăştie-Sibiu şi centura Sebeşului, care străbat una dintre cele mai aglomerate zone din Româ