Aeroportul International Iasi• Aeroportul International Iasi poate fi inchis sau poate ajunge o simpla halta • Judetul Iasi a pierdut lupta pentru cel mai modern aeroport din Moldova in fata celui de la Suceava, judet controlat de Gheorghe Flutur • Prim-vicepresedintele PD-L a incercat in mai multe randuri sa puna piedici modernizarii aerogarii iesene, folosindu-se de servilismul parlamentarilor de aici • In contextul regionalizarii, Iasul ar avea nevoie de un aeroport modern pentru a putea fi capitala noii regiuni, lucru neagreat de Flutur
Iesenii au mari sanse ca de la anul sa zboare in strainatate cu avioane de la Suceava, pentru ca aerogara din municipiu poate pierde statutul international sau, mai rau, se poate inchide. Cum s-a ajuns in situatia aceasta? Aeroportul de la Suceava a obtinut o finantare de 40 milioane euro din fonduri europene, in timp ce Iasul nu a reusit sa faca nici macar un studiu pentru vreun proiect asemanator. Interesul principal vine de la Suceava, judet condus de Gheorghe Flutur, prim-vicepresedinte PD-L.
Peste tot s-a vorbit despre cum se dezvolta aeroportul de la Suceava si despre cum este lasat cel de la Iasi sa stagneze. In spatele acestor dispute a stat, insa, un plan bine pus la punct pentru ingroparea definitiva a Aeroportului Iasi si dezvoltarea celui sucevean. Cele doua aerogari se afla in competitie directa, iar Flutur a incercat prin toate mijloacele sa impiedice dezvoltarea celei iesene. In contextul regionalizarii, Iasul ar avea nevoie de un aeroport modern pentru a putea fi capitala noii regiuni, in timp ce Suceava nu s-ar alege cu mare lucru.
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene arata, la punctul 105, ca numarul mare de aeroporturi din aceeasi regiune impiedica dezvoltarea zonei. "Comisia considera ca numarul aparent excesiv al aeroporturilor în anumite regiuni ar putea împiedica dez