Timişoara–Arad, centura ocolitoare Constanţa şi Medgidia–Constanţa sunt tronsoanele date în folosinţă în acest an. În lucru mai sunt alţi 434 de kilometri.
Ameninţaţi mereu cu penalităţile şi uneori chiar penalizaţi, constructorii de autostrăzi au accelerat lucrările şi au finalizat 58 de kilometri în acest an. Astfel, România are în prezent aproximativ 370 de kilometri de autostradă, în timp ce în execuţie se află alţi 434 de kilometri (care vor costa 4,09 miliarde de euro), în curs de semnare a contractelor sunt 25,6 kilometri (134 de milioane de euro), iar în curs de licitare sunt alţi 111 kilometri (1,1 miliarde de euro).
Viteze maxime pe calea ferată
Pentru infrastructura feroviară, companiile CFR au în prezent lucrări licitate de două miliarde de euro, reprezentând modernizări de linii, dar şi de staţii. În acest an au fost finalizaţi 230 km de cale ferată pe relaţia Predeal-Câmpina-Bucureşti-Feteşti-Constanţa, care are o lungime totală de 363 km. Reabilitarea liniilor permite trenurilor de călători să meargă cu viteze superioare, drumul de la Bucureşti la Constanţa sau cel de la Bucureşti la Braşov fiind parcurs în mai puţin de trei ore.
„După mai mulţi ani în care constructorii au trebuit să finalizeze traseul Braşov-Constanţa, peste 75% din lucrări au fost făcute în 2011, ceea a dus la scăderea timpului de parcurs şi creşterea încasărilor la CFR Călători", a spus ieri ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, la o conferinţă de prezentare a bilanţului infrastructurii din acest an. Totodată, ministrul a amintit de deschiderea liniei de feribot între Portul Constanţa şi Istanbul.
Fonduri UE, absorbţie de 11%
Ministerul Transporturilor a ajuns la un grad de absorbţie a fondurilor europene de 11%, după intrări de 330 de milioane de euro în acest an. „În perioada 2007-2010 am contractat 1,7 miliarde de euro, i