Peste 70% dintre persoane au consumat mai puţin sau au apelat la produse mai ieftine în acest an, pe fondul crizei
Nici la final de an, persoanele nu au alocat mai mulţi bani pentru cumpărăturile din această perioadă
Comportamentul de consum a fost afectat de creşterea preţurilor, reducerea salariilor, pierderea locului de muncă şi majorarea ratelor la credite
În acest an, românii au fost nevoiţi să se îndrepte către produsele mai ieftine sau să consume mai puţin, pe fondul crizei economice. Nici la final de an, persoanele nu au alocat mai mulţi bani pentru cumpărăturile din această perioadă.
Astfel, peste 70% dintre români şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine, în acest an, resimţind efectele crizei economice, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center.
Românii caută jucării ieftine
Reprezentanţii Carrefour au afirmat pentru Curierul Naţional că românii caută jucării mai ieftine, pentru cadouri. "În primele 2 săptămâni din decembrie vânzările de jucării sunt similare faţă de anul trecut. Anul acesta s-au căutat jucăriile mai ieftine, ca urmare preţul mediu de vânzare a scăzut", au declarat reprezentanţii Carrefour, adăugând că preţurile sunt aproximativ aceleaşi.
La nivel perceptiv, criza este prezentă în continuare în vieţile oamenilor
Chiar dacă în perioada februarie - decembrie 2011 a scăzut procentul celor care declară că sunt afectaţi de criză în mare şi foarte mare măsură, de la 53,2% în februarie 2011 la 42,8% în decembrie, studiul arată că la nivel perceptiv criza este prezentă în continuare în vieţile românilor, se arată într-un comunicat al Mednet.
Efectele crizei asupra familiilor respondenţilor se referă la creşterea preţurilor (59%), reducerea salariului sau a câştigurilor salariale (47,9%), pierderea locului de muncă (18,6%), creşt