Contractele pentru construcţia autostrăzii Lugoj - Dumbravă, Orăştie - Sibiu şi Cernavodă - Medgidia sunt cele mai importante proiecte atribuite anul acesta de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Spre deosebire de anii anteriori, când instituţia semna contracte în special pentru reabilitări de drumuri naţionale sau întreţineri de şosele, în 2011 autostrăzile au dominat clasamentul. Cum s-au schimbat priorităţile companiei de autostrăzi anul acesta?
Topul celor mai mari zece contracte de infrastructură atribuite anul acesta de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) însumează circa 1,1 miliarde de euro, de aproape trei ori mai mult decât clasamentul similar de anul trecut.
Explicaţia majorării acestei sume vine şi din faptul că cea mai mare parte a proiectelor de construcţie de autostrăzi sunt finanţate în proporţie de 85% din bani europeni.
La solicitarea ZF, CNADNR a transmis o listă cu cele mai mari zece contracte pe care le-a atribuit în 2011. Principala diferenţă faţă de ierarhiile din anii anteriori, 2007-2010, este faptul că anul acesta cele mai importante contracte atribuite de CNADNR sunt cele pentru construcţia de autostrăzi, în condiţiile în care în anii anteriori dominau proiectele de reabilitări de drumuri naţionale sau de întreţineri multianuale ale şoselelor, potrivit unei analize a ZF.
"Este un lucru bun faptul că în acest clasament apar în special contracte de autostrăzi. Consider că la capitolul reabilitări de drumuri naţionale am făcut deja destule şi astfel de şosele se află la un nivel care le permite să fie utilizate în condiţii relativ bune. Trebuie să ne focalizăm pe autostrăzi acum", spune Florea Diaconu, omul de afaceri care controlează constructorul Delta ACM 93, cu afaceri de 93 de milioane de euro anul trecut.
Compania nu are deocamdată