Compania de automobile Saab a intrat în faliment. După 61 de ani de existenţă, compania Saab şi-a anunţat falimetul luni, printr-o lichidare forţată a producătorului suedez de maşini. Falimentul a venit ca urmare a refuzului fostului proprietar General Motors Co, care deţinea linia tehnologică Saab, de a încheia un parteneriat cu potenţialii investitori chinezi.
Directorul Saab, Victor Muller, a sistat producţia în aprilie şi a încercat să facă rost de fonduri. Numai că acest plan a eşuat, iar fluxul slab de cash şi producţia scăzută a dus la pierderea a 201, 5 milioane de euro în prima parte anului acesta.
Luni, instanţa de judecata a anunţat falimentul companiei Saab şi a scos la vânzare activele sale pentru ca Saab să îşi poată plăti creditorii şi cei 3400 de angajaţi.
Firma funcţiona sub protecţie juridică încă din septembrie, Victor Muller declarând luni că au existat o serie de indivizi interesaţi de o posibilă cumpărare a companiei. Cu toate acestea însă, Martin Skold, profesor asistent la Şcoala Economică din Stockholm, expert în industria automobilelor, a declarat că există foarte puţin interes din partea eventualilor investitori pentru a cumpăra întreaga companie. „Cel mai probabil este ca producătorii actuali de automobile, probabil din China,să achiziţioneze doar anumite părţi din activele tehnologice Saab".
Finaţarea redusă prin credite, mărimea mică şi dependenţa de alţii pentru linia tehnologică au dus la vulnerabilitatea acestei companii, a adăugat Skold.
Compania de automobile Saab şi-a început activitatea ca parte a unei companii de construcţie a avioanelor suedeze, Svenska Aeroplan Bologet. Prima maşină Saab a intrat pe piaţă în anul 1950. Şi- a câştigat reputaţia prin stil şi inovaţiei. Saab este renumită pentru intoducerea motoarelor turbo pe maşinile de la sfârşitul anilor 70 , începutu