- Social - nr. 914 / 20 Decembrie, 2011 Asadar, prin promulgarea Legii pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscalbugetar, aplicabile pana la 1 ianuarie 2014, s-a stabilit ca Ministerul Educatiei nu va primi cei 6% din PIB, asa cum prevede legea. Este inca o explicatie a decaderii invatamantului romanesc din ultimii ani. Din multe altele, evident. Sigur, toate scolile (si deopotriva dascalii) au de suferit, dar parca cel mai mult vor avea de "patimit” scolile, copiii si dascalii de la sate. Prezent la o lansare de carte, la Targu-Mures, profesorul Petru Nemes, directorul Scolii din Papiu Ilarian, presedinte al Societatii Culturale "Al. Papiu Ilarian”, ne spunea, intr-una din zile, ca invatamantul din aceasta zona rurala a judetului (dar parca numai acolo? - n.n.), nu doar ca a batut pasul pe loc, ci a regresat. Ca fost inspector scolar, autorul acestor randuri a batut de multe ori drumurile Papiului. Era o placere sa intri chiar si in scolile din catunele Ursoaia, Dubra s.a. "Acum – ne spunea, cu regret, Petru Nemes, profesorul legat trup si suflet de Papiul natal, nu mai este deloc ce a fost candva. Scolile, chiar cu elevi in clase simultane, odinioara, au cam ramas in amintirea localnicilor”. Acelasi Petru Nemes sublinia ca o situatie ceva mai buna se inregistreaza la "scoala de centru” – cea din Papiu Ilarian –, dar ca si acolo numarul elevilor a scazut considerabil. Este doar un exemplu. Personal, intotdeauna am avut convingerea ca "la tara” (cum se spune, uneori, in termeni peiorativi) sunt copii deosebit de inteligenti. Nu este nicio noutate. Si, totusi, fata de atatea alte probleme cu care se confrunta invatamantul (mai ales, din cauza subfinantarii cronice), una le intrece pe toate: inechitatea. Prapastia uriasa care ii separa pe copiii din mediul rural de cei care sunt crescuti la oras. Este vorba despre o inechitate flagrant