Analistii industriei auto considera ca in 2012 Volkswagen va deveni cel mai mare producator auto global, deja in 2011 simtindu-se acest lucru. Insa compania germana va trebui sa faca fata concurentei considerabile din partea Toyota, General Motors sau Hyndai pentru a-si mentine pozitia.
Lupta pentru pozitia de top s-ar putea decide intr-una dintre cele doua mari piete: SUA si China. Pentru Volkswagen, aceste doua piete reprezinta provocari foarte diferite, noteaza Financial Times.
VW a fost printre primele companii occidentale care si-a construit fabrica de productie locala in China devenind, ca urmare, lider de piata in cea de-a doua economie a lumii.
In schimb, in SUA a avut de luptat destul de mult din cauza calitatii, preturilor si pozitionarii ca imagine, neavand o pozitie foarte buna. Pentru a se impune pe piata americana, trebuie sa convinga ca ofera aceeasi calitate ca si GM, Toyota sau Ford.
Castigarea pietei americane este capitala pentru strategia pe termen lung a producatorului german. Tinta oficiala a companiei este de a vinde 800.000 de unitati anual, pana in 2018 si, de asemenea, ca incepand din 2013 sa intre din nou pe profit.
In China, pe de alta parte, producatorul german trebuie doar sa-si mentina pozitia. Este prezent pe piata chineza inca din 1984, cu mult inaintea principalilor rivali, realizand intre timp asocieri profitabile cu producatori locali precum SAIC sau FAW. Mare parte a profiturilor se obtine, astfel, prin vanzarea pieselor de schimb pe piata chineza.
Analistii industriei auto considera ca in 2012 Volkswagen va deveni cel mai mare producator auto global, deja in 2011 simtindu-se acest lucru. Insa compania germana va trebui sa faca fata concurentei considerabile din partea Toyota, General Motors sau Hyndai pentru a-si mentine pozitia.
Lupta pentr