Reabilitarea unor kilometri buni de drumuri județene sau realizarea unor lucrări la grădinița sau școala din sat. Asta le cer autoritățile locale constructorilor de autostrăzi în schimbul unor avize, potrivit ministrului Transporturilor Anca Boagiu. Sursa: Adrian Pîclişan
"S-au gândit să şantajeze pentru că din construcţia de autostrăzi se scot bani, dar noi nu avem bani pentru investiţii locale", s-a plâns Anca Boagiu la conferința de presă în care își prezenta bilanțul pe anul care se încheie.
"Așa s-au specializat ai noștri (constructorii de autostrăzi - n.r) să mai facă și o școală și o grădiniță și un drum comunal. Noi nu avem banii alocați pentru a construi ceea ce trebuie să facă primarii sau președinții de consilii județene. Avem bani alocați pentru a construi autostrăzi", a declarat supărată foc Boagiu.
Întrebată de presa cine sunt acei președinți de consilii județene care pun bețe în roate, ministrul Transporturilor a evitat să ofere exemple clare.
"Chiar zilele trecute am aflat că într-un județ președintele consiliului județean vrea nici mai mult nici mai puțin de 42 de kilometri de drumuri județene să fie reabilitați. De ce? Drumurile județene se finanțează de la bugetul CJ, nu de la cel al Ministerului Transporturilor", a adăugat aceasta furioasă.
Grad de absorbție de 11%
Și pentru că tot era o conferință în care se făcea bilanțul, Boagiu a anunțat că ministerul pe care îl conduce din luna septemnrie a anului trecut a ajuns la un grad de absorbţie a fondurilor europene de 11%, după intrări de 330 milioane euro în acest.
"În perioada 2007-2010 am contractat 1,7 miliarde euro, iar în 2011 suma este de 1,8 miliarde euro. Am avut rambursări de 330 milioane euro, iar ţinta pentru anul viitor este să ajungem la un grad de absorbţie de 40%", a declarat ministrul Transporturilor. @