Produsele care utilizează tehnologia 3D sunt din ce în ce mai prezente în magazinele de profil, preţul lor fiind în continuă scădere, fapt datorat creşterii concurenţei. Pentru a afla dinamica pieţei la acest segment de produse am stat de vorbă cu reprezentanţii a două companii care comercializează acest tip de produse, dar şi cu un producător.
Reprezentanţii "Altex" ne-au declarat: "Produsele 3D sunt tot mai apreciate de consumatori, ele devenind în ultima perioadă mai accesibile. Ca în cazul oricărui produs, şi tehnologia 3D şi-a consumat pe parcursul anului 2010 caracterul de noutate absolută, mai ales în contextul în care a crescut oferta de conţinut 3D. Să nu uităm că apariţia tehnologiei 3D a eclipsat în momentul lansării tranziţia de la HD (high definition) la Full HD sau de la LCD la LED, deci interesul există şi creşte pe măsură ce produsele devin mai accesibile".
Oficialii companiei "Altex" ne-au mai spus că, de la lansarea produselor în magazine, în 2010, şi până în prezent vânzările s-au triplat, succes la care au contribuit atât promoţiile, creşterea disponibilităţii conţinutului, precum şi eforturile producătorilor de a realiza produse care să facă conversia 2D către 3D. "Altex" estimează că şi în 2012 vânzările vor avea un trend ascendent.
Preţurile pentru televizoare 3D sunt încadrate în intervalul 1.999 lei - 14.999 lei, în funcţie de complexitatea acestora, adaugă reprezentanţii "Altex".
Impactul produselor 3D în ţara noastră este pozitiv, deşi produsele sunt nişate prin prisma preţurilor şi a deficitului de conţinut, aşa cum ne-a spus doamna Violeta Luca, Marketing Director "Flanco". Domnia sa apreciază că vedete sunt televizoarele, dar există o întreagă familie de produse interdependente între ele pentru a putea genera şi vizualiza conţinut 3D - playere Blu-Ray, notebook-uri 3D, aparate foto/video, jocuri sau ochelari. @N_P