În weekend, premierul Boc, înconjurat de câţiva miniştri (Boagiu, Igaş, Funeriu), a mai bifat o măreaţă realizare a Cabinetului său. A dat fuga şi a inaugurat iar un sfârtoc din autostrada Arad - Timişoara. Vreo 32 de kilometri, costândcirca 10 milioane de euro/km (de 2-3 ori mai mult decât cheltuiesc vecinii din Ungaria sau Serbia) şi depăşind cu 192 de milioane de euro mult lăudatele costuri-standard trâmbiţate de ministrul transporturilor ca mijloc de oprire a risipirii şi chiar fraudării banului public. Inau-gurarea a fost, ca de obicei în ultima vreme, un caraghioslâc, fiind dată în folosinţă o lucrare neterminată( parapete şi stâlpi de iluminat nemontaţi - deja s-a petrecutun accident - benzinării şi grupuri sanitareinexistente etc.). Aşa s-a întâmplat cu centura Clujului, care s-a surpat imediat după tăierea panglicii, aşa au râs curcile şi după asfaltarea unei părţi a noii şosele Arad - Nădlac, prăbuşită sub greutatea maşinilor, responsabilii declarând nu că au fost tâmpiţi sau că nu s-a respectattehnologia, ci că a fost vorba de un... experiment.
Cu astfel de “experimente”, cu şantiere deschise sau cu lucrări desfăşurate anapoda, cu infrastructuri care funcţionează perfect doar când guvernanţii au chef de încă un reportaj TV despre cât de bine gospodăresc ei ţara şi cum asigurăei locuri de muncă se umflă adesea buzunarele firmelor agreate politic, se perpetueazăsistemul “puşculiţa departid”, se consumămiliarde după miliarde de la buget, fără să rămână ceva durabil, fără ca investitorii străini să fie tentaţi de o ţarălipsită de căi de comunicaţie moderne. Apropo, cum se vor fi simţit Boc, Boagiu şi Udrea când au aflat, dacă îi va fi interesat, că, la un sondaj privind destinaţiile turistice, nişte spanioli au mărturisit că ei ştiau că în România nu există şosele şi benzinării?
Îl auzeam, tot în weekend, pe ministrul finanţelor, Gheorghe Ialomi