TIMISOARA. Anul Nou vine cu tramvaie noi pentru Timisoara. Consilierii locali au aprobat contractarea unui imprumut pentru achizitionarea a 15 tramvaie noi, dar si pentru modernizarea depoului RATT. In acelasi timp, se vor scumpi si biletele.
Sunt necesari 50 de milioane de euro, bani care ni i-ar fi promis deja Banca Mondiala, dupa spusele primarului Gheorghe Ciuhandu.
Tramvaie noi, bilete mai scumpe
Odata cu punerea in circulatie a noilor garnituri RATT, timisorenii vor scoate mai multi bani din buzunar pentru o calatorie cu transportul in comun, pentru ca „o achizitie de acest gen trebuie amortizata in timp”.
Potrivit directorului Regiei Autonome de Transport in Comun din Timisoara, un tramvai ar urma sa coste 2,5 milioane de euro. Daca se vor gasi garnituri mai ieftine, s-ar putea sa se cumpere mai multe. Nu se stie inca daca vor fi achizitionate din tara sau din strainatate, insa e cert ca orice firma cu o propunere buna va fi acceptata la licitatie. Creditul va fi rambursat intr-o perioada de 20 de ani.
Noile garnituri vor circula in principal pe liniile centrale, insa s-ar putea ca in 2012 sa nu le avem pe traseu.
„Este greu de spus cand le vom avea pe traseu, pentru ca vom avea o procedura de licitatie internationala. Va fi o procedura de lunga durata. Nu vom putea estima daca anul 2012 este rezolvabila sau nu achizitia lor, dar procedurile vor incepe in primul trimestru al anului 2012”, a spus Ioan Goia, seful RATT.
In parcul auto al RATT se afla in prezent 85 de tramvaie, majoritatea fiind primite de pomana din Germania.
„In parcul nostru de inventar se cifreaza undeva la 85 de tramvaie, dar coeficientul de stare tehnica este undeva sub 60 de procente, asta inseamna ca sunt de circulatie vreo 51, cu ceva rezerve, care ne asigura traseele principale din oras”, a mai spus Goia.
Cat despre creditul de 50