Piaţa obiectelor sanitare premium ar putea creşte anul viitor cu 5-10 procente, pe fondul proiectelor din sectorul public, sunt de părere reprezentanţii companiei Senso Ambiente.
"2012 nu va fi foarte diferit în ce priveşte preferinţele şi obiceiurile de consum. Însă, ce va aduce nou anul viitor va fi o creştere de aproximativ 5-10% pe segmentul de produse sanitare premium din categoria de preţuri medii şi joase. Acest lucru se va întâmpla mai ales datorită proiectelor din sectorul public", a declarat, într-un comunicat, Virgil Lixandru, director de marketing şi de vânzări, Senso Ambiente, importator şi distribuitor de echipamente sanitare premium.
Potrivit acestuia, 2011 a fost anul utilării băilor din locuinţele personale, în special reamenajări ale acestora. În acest sens, 60% din volumul vânzărilor totale pe piaţa produselor de marcă au rezultat din vânzările către case particulare şi doar 40% din vânzările către noi dezvoltări imobiliare sau proiecte publice.
Consumatorul de obiecte sanitare premium al anului 2011 a avut în medie un buget per baie/obiecte sanitare situat între 2.000 şi 3.000 de euro. Chiar dacă cumpărătorii de obiecte sanitare de marcă s-au îndreptat către produse mai accesibile ca preţ, a existat totuşi şi un procent însemnat, de aproximativ 20% dintre consumatori, care au ales produsele high-end cu bugete per baie/obiecte sanitare pornind de la 7.000 de euro.
În ce priveşte zonele geografice cele mai atractive, acestea au fost reprezentate de Capitală, în primul rând, apoi de marile aglomerări urbane cu peste 100.000 - 150.000 de locuitori. În 2011, cele mai importante oraşe pentru acest segment de piaţă, din punct de vedere al vânzărilor, au fost, în ordine: Bucureşti, Cluj, Timişoara, Constanţa, Craiova, Iaşi, Piteşti, Braşov, Baia Mare şi Oradea.
Piaţa obiectelor sanitare premium ar putea creşte anul viitor c