Pe piata de software, dominata pana acum de contractele din sectorul public si cel enterprise, dar in care bugetele si apetitul de consum au scazut destul de mult, IMM-urile incep sa devina o nisa din ce in ce mai interesanta pentru jucatorii importanti.
De asemenea, numarul de IMM-uri din Romania, estimat la cateva sute de mii, este un argument in sine pentru a ataca aceasta piata.
"Discutam despre 400.000 de companii in Romania, dintre care doar 1% reprezinta zona de enterprise, iar 99% sunt mici si mijlocii", a declarat pentru DailyBusiness.ro Mihai Iordache, small&medium solutions&partners manager al Microsoft Romania.
Reprezentantul Microsoft Romania spunea canumarul IMM-urilor este asteptat sa se dubleze pana in 2020, iar acestea sa devina "pe termen mediu" motorul de crestere al economiei.
Acelasi lucru a fost remarcat si de Teamnet, companie ce a lansat pe piata o solutie de tip cloud adresata IMM-urilor.
"Am identificat o 'nisa' de 180.000 de firme pe care am hotarat sa intram", a spus pentru DailyBusiness.ro Catalin Butunoi, managerul diviziei More din cadrul companiei.
Acesta a precizat ca proiectul More nu este unul profitabil in prezent, insa in 12-18 luni baza de clienti IMM-uri a companiei va creste exponential.
Si Razvan Gidei, CEO-ul dezvoltatorului de software RedPoint, spunea recent pentru DailyBusiness.ro ca firmele mici si medii, care "au amanat investitiile in software", vor reprezenta unul dintre motoarele cresterii pietei de software in 2012. Si asta in timp ce in cazul companiilor mari si foarte mari, "se poate vorbi de o saturatie", in opinia sa.
"Atacul" jucatorilor din software asupra pietei IMM-urilor va fi posibil in principal prin servicii cloud, ce presupun un nou model de cost, de tip Software as a Service (SaaS). Practic, SaaS reprezinta un model