Ministerul Transporturilor, unul dintre cele mai "bogate" ministere, cu un buget de 3,3 miliarde de euro anul acesta, şi-a prezentat ieri bilanţul realizărilor pe 2011, care arată, pe scurt, astfel: 58 de kilometri noi de autostrăzi, aproape 500 de kilometri de drumuri naţionale reabilitate, 230 de kilometri de cale ferată reabilitată, un terminal nou la Aeroportul Otopeni şi două noi staţii de metrou. "Discutăm de unul dintre cei mai bun ani ai ministerului, în care a trebuit să ne şi certăm, să luăm măsuri dure, dar şi să lucrăm", a declarat Anca Boagiu, cea care conduce de peste un an Ministerul Transporturilor.
Ministerul Transporturilor, care a beneficiat anul acesta de un buget de peste 3 miliarde de euro, a contractat în 2011 proiecte de circa 1,8 miliarde de euro şi estimează pentru întreg anul 2011 rambursări totale din fonduri europene de circa 330 milioane de euro, echivalentul unei rate de absorbţie de 11%.
Ţinta pentru anul următor la bani europeni este însă şi mai mare, de 40%. Prin programul POS-T, Transporturile beneficiază în exerciţiul financiar 2007-2013 de fonduri europene în valoare de 4,6 miliarde de euro.
România are în prezent 371 kilometri de autostrăzi finalizaţi, dintre care 58 de kilometri deschişi traficului anul acesta: Arad-Timişoara, un tronson de 14,5 kilometri din tronsonul Medgidia-Constanţa şi 8,5 kilometri din centura Constanţei la standard de autostradă.
Mai există 434 kilometri de autostrăzi în curs de execuţie şi 111 kilometri care vor fi scoşi curând la licitaţie. Compania de autostrăzi, care primeşte an de an cea mai mare sumă de la Transporturi, a semnat anul acesta 96 de contracte pentru proiecte de 1,4 miliarde de euro, o parte din contracte fiind pentru construcţia a 211 km de autostrăzi.
Întrebări şi răspunsuri pe măsură
În cadrul conferinţei prin care Ministerul Transportu