Mediul principal de transmitere word of mouth (WOM) este prin viu grai, 94% dintre respondentii unui studiu GfK mentionand comunicarea fata in fata ca fiind pe primul loc in clasamentul mediilor in care genereaza WOM. 5% dintre respondenti precizeaza pe primul loc transmiterea telefonica pentru astfel de mesaje. In mediul offline romanii genereaza mai mult WOM pozitiv decat negativ.
In mediul online, spre deosebire de cel offline, oamenii genereaza intr-o masura mai mare WOM negativ decat pozitiv. Pentru generarea WOM online, romanii folosesc in principal “messengerul”, urmat la mare distanta de e-mail, forumuri si retelele de socializare.
La nivel general, atat offline, cat si online, frecventa cu care genereaza WOM pozitiv este mai mare decat cea cu care genereaza WOM negativ. Numarul celor care au generat WOM pozitiv in ultima saptamana si in ultimele 2-3 luni este de 2 ori mai mare decat numarul celor care au generat WOM negativ in aceleasi perioada de timp. Mai mult, 55% dintre romani nu isi amintesc cand au generat ultima data WOM negativ, probabil datorita faptului ca au facut aceste recomandari negative cu mult timp in urma, iar 11% dintre romani au mentionat ca nu au generat niciodata WOM negativ despre vreun produs.
Principalul grup de persoane catre care se genereaza deopotriva WOM pozitiv si WOM negativ sunt prietenii, urmati de rude/familie si, la o distanta mai mare, de colegi.
WOM influenteaza intentia de cumpararea a romanilor. Recomandarile venite din partea prietenilor, rudelor sau colegilor influenteaza in mare sau foarte mare masura decizia de cumparare a peste 50% dintre romani pentru cel putin una dintre cele 10 categorii de produse sau servicii analizate. Intentia de cumparare este influentata de WOM intr-o masura mai mare pentru serviciile de sanatate si produsele electronice, computere si tehnologie (TV, calcul