Germania oferă ceva strălucire de Crăciun pentru mult încercata economie a zonei euro. În pofida crizei escaladante a datoriilor suverane și anxietății globale asupra stabilității uniunii monetare europene, încrederea mediului de afaceri german a crescut pentru a doua lună consecutivă în timp ce consumatorii rămân surprinzător de optimiști, conform unor studii de piață publicate marți.
O creștere neașteptată a indicelui IFO, indice care măsoară climatul de afaceri german, pe luna decembrie a indicat că cea mai mare economie a zonei euro reușește să reziste cu bine presiunilor crizei datoriilor suverane. Creșterea marcantă a optimismului în ceea ce privește sectorul de retail și cel de construcții se bazează pe o scădere a șomajului din Germania la o rată nemaiîntâlnită în ultimii 20 de ani, încurajând speranțele că această criză economică va fi de scurtă durată. În paralel, grupul de cercetare GfK a raportat că așteptările economice ale consumatorilor germani s-au îmbunătățit marcant, luna aceasta, arată publicația financiară „Financial Times”.
„Ceea ce surprinde este faptul că, atunci când citești știrile și observi condițiile de pe piețele financiare, acestea sunt complet diferite de starea industriei germane”, a declarat Richard Grohe, vice-directorul executiv al Hansgrohe, producător de instalații sanitare.
Optimismul german este în contrast marcant cu pesimismul din restul regiunii, explicând de ce politicienii și mass media din Germania percep criza în termeni mai puțin dramatici decât colegii lor din zona euro. Ultima creștere a indicelui Ifo a fost comparată cu „o poveste de iarnă”, de către Andreas Scheurle, economist la Deka Bank. „Este povestea unei economii mari din inima Europei care continuă să se îmbunătățească, neafectată de criza datoriilor suverane și de problemele vecinilor. Împlinirea acestei povești nu este un lucru imp