Peste 40 de angajaţi ai Serviciului Judeţean de Ambulanţă (SJA) Gorj sunt nevoiţi să achite contravaloarea a 18 tone de motorină, cantitate de combustibil care a ieşit lipsă din evidenţele unităţii după un control efectuat de reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii în luna mai a acestui an, scrie Agerpres.
Potrivit managerului SJA Gorj Marinică Niculescu, în prezent, celor 42 de ambulanţieri de la staţia centrală şi substaţiile din judeţ găsiţi responsabili de lipsa celor 18 tone de motorină li se transmit înştiinţările de plată, fiecărui persoane fiindu-i comunicată suma pe care trebuie să o achite. Acesta spune că angajaţii nu au nicio explicaţie pentru lipsa combustibilului, cu toate că nu au fost făcute rapoarte care să ateste că ambulanţele ar consuma mai mult decât este normal sau ar fi defecte.
Un singur angajat are de plătit o mie de litri de motorină
"Deocamdată se fac comunicările oamenilor, în urma anchetei administrative s-au stabilit persoanele unde s-a localizat lipsa combustibilului, sunt 42 de persoane. Li se transmite fiecăruia cât a ieşit lipsă şi dacă vor accepta să plătească bine, dacă nu, vom merge în instanţă. (...) Cei ce au cantităţi mici de combustibil imputat sunt convins că vor plăti, dar e mai greu cu cei care au cantităţi mari. Cea mai mare cantitate de combustibil imputată este la Târgu-Cărbuneşti, unde un singur angajat are de plătit contravaloarea a circa o mie de litri de motorină", a declarat, miercuri, Marinică Niculescu.
Inele electronice pentru stoparea furtului
Un control efectuat în luna mai la SJA Gorj de o comisie din Ministerul Sănătăţii a scos la iveală faptul că o cantitate de 18 tone de motorină a ieşit lipsă din evidenţele unităţii. Managerul SJA a decis ulterior montarea unor inele electronice la fiecare ambulanţă care să contorizeze alimentarea cu combustibil a fiecărui autovehicul pentru a stop