Ultimul studiu al îmbuteliatorului de ape minerale Rio Bucovina arată că, la sfârşitul anului 2011, piaţa de apă îmbuteliată din România atinge circa 12 milioane de hectolitri, iar ca valoare 1,4 miliarde de lei. „Această cantitate înseamnă un consum de aproximativ 54,55 litri/an/persoană, adică o creştere moderată a consumului cu 3% faţă de 2010“, arată Rio Bucovina.
În ultimul timp, preţul mediu la raft pe 2011 s-a menţinut la aproximativ 1,2 lei/litru.
Legat de preferinţele de consum, datele Rio Bucovina arată că românii preferă în continuare mărci de apă minerală naturală şi/sau apă de masă româneşti, în procent de peste 90%, atât datorită renumelui apelor minerale naturale româneşti cât şi datorită preţului prohibitiv al mărcilor de import.
Femeile cu apa plată, bărbaţii cu şpriţul
Femeile sunt mult mai interesate de hidratare motivele fiind diverse - de la preocuparea pentru sănătate la cea pentru aspectul fizic. Peste 60% dintre consumatori sunt femei, iar peste 80% dintre consumatori beau apă plată şi/sau carbogazificată ca atare, combinarea acesteia cu băuturi alcoolice scăzând la un procent de numai 17%.
După zonele istorice, bucureştenii sunt cei mai mari consumatori de apă plată (minerală naturală sau de masă), peste 60% din locuitorii Capitalei consumând apă plată zilnic. Analizând consumul pe regiuni, cel mai mult se bea apă plată în sudul României şi în Dobrogea, pe locul doi fiind Moldova, urmată de Transilvania şi Banat. „Consumul de apă îmbuteliată în zonele rurale este limitat de existenţa unei surse de apă alternative, cum ar fi apa de izvor sau de fântînă, aflate în apropierea gospodăriei“, arată Rio Bucovina.
Peturile mari, vedetele pieţei
Din cantitatea cumpărată, pe primul loc rămân ambalajele tip pet, cu precădere cele la 2 litri, urmate la foarte mică distanţă de cele la 5 litri.
În contin