Vânzările înregistrate de marile lanţuri de magazine, în ajun de sărbători, au fost mult sub aşteptări. Deşi din oferta magazinelor nu au lipsit nici promoţiile numeroase şi nici sortimentele de marfa ieftină, în ansamblu vânzările sunt mult mai slabe decât anul trecut. Promoţiile se vând fârâ marjă de profit şi au rolul de a atrage cumpărătorii să aleagă şi să cumpere şi alte mărfuri. O scădere importantă s-a constatat pe segmentul de produse nealimentare, electronice de exemplu, potrivit reprezentanţilorAsociaţiei Marilor Reţele Comerciale (AMRC), organizaţie reprezentativă pentru piaţa de retail din România. Vânzări slabe la electronice „Vânzările au fost strict pe marfă foarte ieftină şi promoţii. Până în prezent, vânzările din luna decembrie sunt sub nivelul lunii noiembrie 2010. De obicei, în fiecare an, lunile în care se înregistrează cele mai scăzute vânzări sunt ianuarie şi noiembrie. Cea mai mare scădere la vânzări este la produse nealimentare, în special electronice, unde lipsa creditării şi scăderea puterii de cumpărare se simte cel mai mult”, ne-a declarat Delia Cucu, vicepreşedintaAMRC. Oficialii marilor reţele de magazine (Kaufland, Carrefour, Real hypermarket, Metro şi altele) au refuzat să ne comunice date despre volumul vânzărilor argumentând că aceste date sunt „confidenţiale”. Cele mai vândute produse din această perioadă sunt însă cele destinate sărbătorilor de Crăciun. „Ca de obicei, în această perioadă, cele mai căutate produse sunt cele destinate Craciunului: produsele alimentare (produse de bază, carne, cozonaci, dulciuri, preparate tradiţionale,citrice etc), vin, pachetele cadou, decoraţiunile de brad, jucăriile, îmbrăcămintea, electrocasnicele mici, LCD-urile, gadgeturile etc.”, susţine Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour. „Se cumpără doar strictul necesar” De asemenea, în anumite zile şi intervale orare au loc diverse promoţi