Care sunt strategiile de crestere aplicate in ultimii doi ani de companiile cu rezultate pozitive in Romania, precum si asteptarile lor pentru viitor? Studiul Ernst & Young, intitulat "O noua viziune de crestere", evidentiaza strategiile abordate pentru consolidare pe piata si rentabilitate, precum si masurile vizate pentru o mai buna adaptare la evolutiile pietei in viitor.
Cum au reusit sa creasca in criza companiile de top din Romania?
Cele mai performante companii din Romania in ultimii doi ani au depasit efectele crizei, in majoritatea lor, prin reducerea costurilor si prin consolidarea relatiilor de afaceri cu clientii, furnizorii si partenerii, arata studiul realizat de Ernst & Young.
In ceea ce priveste sursele de finantare, peste 60% din respondenti au indicat creditul bancar ca prima optiune. Pe de alta parte, insa, conditiile tot mai restrictive din piata i-au impulsionat pe jucatori sa se orienteze si spre alte surse de finantare, cum ar fi sursele proprii, fondurile europene, sau chiar catre sursele de tip venture capital (graficul alaturat).
Printre principalele elemente de diferentiere fata de competitori, companiile mentioneaza atentia dedicata clientului si calitatea produselor si serviciilor oferite, in conditiile in care principalul avantaj competitiv pe care a mizat competitia a fost cel de reducere a costurilor (dreapta).
Toate companiile incluse in studiu, care au crescut si au avut succes in conditii de piata dificile, considera in unanimitate ca angajatii lor sunt foarte importanti si ca performantele obtinute de companie se bazeaza pe abilitatile si competentele echipelor lor.
O noua viziune de crestere pentru viitor: inovatie, adaptare a proceselor operationale si recalibrarea structurii organizationale
Asteptarile pentru viitor sunt relativ optimiste – 75% din respondenti prevad oportunitati semnific