Litoralul a fost şi în 2011 cea mai cerută destinaţie a turiştilor români, însă perioada sejurului s-a scurtat pe fondul austerităţii impuse de situaţia economică a României, potrivit unei retrospective a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).
Potrivit unui comunicat al ANAT, în weekend-urile din vârf de sezon (20 iulie - 20 august) s-a înregistrat un grad de ocupare de 100%. Cu toate acestea, în timpul săptămânii staţiunile au fost pline numai în proporţie de mai puţin de 50%.
Pe întregul sezon, ca medie, hotelurile de la Marea Neagră au fost ocupate în proporţie de aproximativ 50%-60%, încasările rezultate fiind insuficiente pentru ca hotelierii să îmbunătăţească infrastructura hotelieră şi să reziste şi în perioadele de extra-sezon, mai spun reprezentanții asociației.
Peste 60% din turiştii care au ales destinaţii româneşti au cumpărat ofertele speciale precum cele din campania "Vacanţa în ţara mea" sau din programele "Înscrieri timpurii" sau "Zile gratuite de vacanţă".
Delta Dunării câștigă teren
Au existat destinaţii interne care au avut o creştere importantă, precum Delta Dunării. Și sosirile de turişti străini, deşi încă aflate la valori mici, au crescut sensibil. Pe de altă parte, vacanţele de tip sejur pe litoral au scăzut în medie cu 15-20%, în timp ce achiziţionarea pachetelor balneare s-a bucurat de o uşoară creştere.
Piaţa de corporate travel a înregistrat o creştere, pe fondul unui management financiar al marilor corporaţii, care s-au repliat la noile condiţii de criză.
În 2011 a crescut importanţa social-media şi a online-lui ca şi canal de distribuţie, mulţi dintre membrii ANAT făcând investiţii substanţiale în platforme online.
Potrivit ANAT, chiar dacă, în primele nouă luni ale anului România a atras cu 12,6% mai mulţi turişti străini f