Aceştia speculează la maximum momentul şi cer chirii şi condiţii de plată deosebite
Cea mai mare cerere de anul acesta a fost pentru supermarketuri mici şi magazine de fashion
Anul acesta a reprezentat un an de stabilizare a preţurilor, iar cea mai dinamică zonă stradală în 2011 a fost Centrul Istoric
Criza financiară din ultimii ani a schimbat deopotrivă atitudinea chiriaşilor, cât şi a proprietarilor de spaţii comerciale. În prezent, chiriaşii speculează la maximum momentul şi cer chirii şi condiţii de plată deosebite, în timp ce atitudinea proprietarilor a devenit mult mai flexibilă decât acum un an.
"Chiriaşii speculează la maximum momentul şi cer chirii şi condiţii de plată deosebite, inclusiv perioade de graţie. Mai nou, li se cere proprietarilor să îşi amenajeze pe cheltuiala lor spaţiile", a declarat, pentru Curierul Naţional, Costel Alecu, managerul departamentului de retail şi warehouse din cadrul companiei Regatta Real Estate.
Potrivit lui Alecu, şi atitudinea proprietarilor a devenit mai flexibilă decât acum un an, aceştia fiind dispuşi să accepte condiţii favorabile chiriaşilor pentru a reuşi să închirieze spaţiile şi, mai ales, pentru a avea certitudinea unui chiriaş pe termen cât mai lung.
Pentru spaţiile stradale din Bucureşti, cea mai mare cerere pentru anul acesta a venit în special din partea supermarketurilor şi a discounterilor interesaţi să deschidă unităţi de dimensiuni mai mici.
"Carrefour Market/Express, Mega Image, Lidl, Profi, Mic.ro profită de disponibilitatea spaţiilor şi de nivelurile scăzute de închiriere pentru a acoperi toate zonele oraşului. Există interes, însă, şi din partea retailerilor internaţionali de fashion, ei analizează piaţa în prezent şi caută locaţii reprezentative pentru flagship stores (cel mai reprezentativ magazin din reţeaua unui brand - n.r.)", a explicat, pentru Curi