McDonald's, liderul pieţei de restaurante din România, va depăşi în acest an cifra de afaceri de 100 mil. euro, pentru prima dată în istoria de 16 ani a companiei pe piaţa locală.
"Anul acesta cifra de afaceri a companiei va depăşi pragul de 100 de milioane de euro. În ceea ce priveşte 2012, sperăm că va fi şi mai bine şi că vom vedea un avans al businessului", spune Daniel Boaje, care ocupă din acest an funcţia de director general al companiei.
Anul trecut gigantul american a obţinut o cifră de afaceri de 418 mil. lei (99,5 mil. euro). În aceste condiţii, avansul din acest an în euro nu va fi foarte mare, însă în lei creşterea ar putea fi mai importantă deoarece leul a pierdut teren în raport cu euro în 2011. Mai mult, în primele luni din an consumul a scăzut cu peste cinci procente.
Boaje a mai spus că lanţul de restaurante de tip fast-food a primit 50 de milioane de vizite în 2011, iar la o populaţie de 21 de milioane înseamnă că fiecare român a mers de cel puţin două ori într-una din locaţiile McDonald's.
"În acest an am observat o uşoară scădere a frecvenţei vizitelor. Numărul total de clienţi însă nu a scăzut."
Şeful McDonald's recunoaşte că românii au devenit mai prudenţi şi mai atenţi la ce comandă. În acest context, şi extinderea companiei pe care o conduce a fost mai prudentă. McDonald's a deschis în acest an un singur restaurant, ieri, în cadrul clădirii de birouri America House. Acesta este primul restaurant al companiei deschis într-o clădire de birouri.
"Faţă de perioada 2006-2008, peisajul s-a schimbat, de aceea există o prudenţă în alocarea capitalului. Când vom vedea o revenire a economiei ne vom extinde mai alert."
În ceea ce priveşte anul viitor, Boaje speră la o uşoară creştere a consumului, însă nu înaintează cifre. În acest context, McDonald's va deschide noi restaurante anul viitor, însă nici de această