Compania Teraplast, furnizor de soluţii şi sisteme în domeniul instalaţiilor, construcţiilor şi amenajărilor, anunţă vânzarea business-ului de producţie a cahlelor ceramice, către compania Teracota Bistriţa, potrivit unui comunicat de presă. Valoarea tranzacţiei este de 1.005.000 euro, sumă incluzând terenul, fabrica şi utilajele aferente business-ului de teracotă.
Activele care vor fi vândute de Teraplast sunt localizate în Bistriţa şi includ un teren cu o suprafaţă de 15.848 metri pătraţi şi o construcţie (fabrică de teracotă) cu o suprafaţă de 9.364 metri pătraţi. În preţul tranzacţiei nu vor intra stocurile de materie primă, produse finite şi obiectele de inventar, care se vor achita la data semnării procesului verbal de predare-primire. Concomitent cu vânzarea activelor, se va transfera către cumpărător întreaga activitate economică de fabricare a produselor ceramice.
"Vânzarea sau externalizarea liniilor de business conexe activităţii de bază a companiei Teraplast fac parte din strategia de eficientizare a afacerii. Teraplast este un furnizor important de sisteme în domeniul instalaţiilor şi construcţiilor şi intenţionează să investească în continuare în dezvoltarea segmentelor de core business. În prezent activităţile de producţie ale companiei se realizează în Parcul Industrial Teraplast, situat în extravilanul municipiului Bistriţa, excepţie făcând producţia de tâmplărie termoizolantă, care nu a fost relocată deoarece este localizată într-o zonă industrială a oraşului", a declarat Ştefan Bucătaru, director general Teraplast.
Suma aferentă tranzacţiei va fi plătită de către cumpărător în două tranşe: prima, în valoare de 105.000 euro, care va fi achitată până la 15 ianuarie 2012, iar a doua în valoare de 900.000 euro, care va fi plătită în 60 de rate lunare, a câte 15.000 de euro fiecare. Compania Teraplast intenţionează să folosească s