Facebook va avea multe de schimbat anul următor dacă doreşte să nu fie ţinta unor amenzi usturătoare pe continentul european. Comisia de protecţie a datelor personale din Irlanda a început acum trei luni o anchetă asupra practicilor reţelei sociale şi a emis o serie de recomandări pe care platforma lui Mark Zuckerberg trebuie să le pună în practică în următoarele şase luni.
Auditul irlandez a investigat modul cum Facebook acţionează în privinţa stocării datelor personale, vânzării acestora către companiile de publicitate şi asupra profilelor fantoma, adică utilizatori care şi-au şters conturile, dar au rămas cu datele personale la Facebook.
Recomandările sunt numeroase, dar cele mai importante sunt decizia ca Facebook să şteargă la un interval mai frecvent datele personale pe care le stochează, pentru a preveni comercializarea acestora. De asemenea, intimitatea utilizatorilor va trebui respectată printr-o mai strictă „etichetare" a acestora în pozele altor utilizatori. Până acum, userii Facebook puteau fi etichetaţi în poze, iar acestea erau publicate şi accesibile tuturor prietenilor celuilalt utilizator. În următoarele şase luni, Facebook va trebui să ofere o putere mai mare tuturor utilizatorilor, care să accepte „tag-ul".
De asemenea, Facebook va trebuie să prezinte nişte explicaţii mai bune pentru modul cum foloseşte şi este folosit de către companiile mari şi de către cele care cumpără publicitate.
Situaţia va fi revizuită în iulie 2012, pentru a se vedea dacă Mark Zuckerberg şi echipa sa au respectat aceste prevedări. În caz contrar, organul de arbitraj în privinţa datelor personale din Irlanda ar putea impune amenzi. Măsurile vor trebui luate în întreaga lume, deoarece Facebook International are sediul în Dublin, fiind o subsidiară a companiei mamă din California.
Alte modificări care trebuie aduse reţelei sociale sunt:
- O