Nicolae Manolescu. Excelente prozele dvs., în special cea cu sirena.
Perseveraţi în această direcţie. Critica nu pare să vă avantajeze. Aşa
de pildă, eseul despre influenţa operelor lui N. Breban şi Paul Goma
asupra romanelor Aurei Christi e prea tehnicist.
Gabriel Chifu.
Redacţia e supraaglomerată cu poezii de dragoste, dar ale dvs. sînt
originale. Obsesiile legate de fierăstraie şi aparate de sudură ne-au
îngrijorat puţin. Bunicel poemul cu beţia, dar să nu mai depăşiţi
alcoolemia de 1 la mie. Am reţinut şi proza Pescuit pe ploaie, prin
portretistica ei. Personajul Costel e construit remarcabil.
Varujan
Vosganian. Ciclul dvs. poetic Cartea strigătelor e ingenios, avînd ca
titluri toate proverbele şi zicătorile despre turci: Turcul plăteşte,
Cum e turcul şi pistolul etc. Toate sînt reuşite în afară de poemul epic
Bani ca la turci, ce seamănă mai mult a bilanţ contabil.
Dan
Cristea. Poemul dvs. Motanul lui Suciu impune două euri lirice de
neuitat: al motanului şi al lui Suciu. Însă scena finală, în care Suciu
zboară cu motanul în braţe deasupra satului Snagov, pare inspirată de un
alt autor.
Nicolae Prelipceanu. Ne trimiteţi o izbutită nuvelă
umoristică intitulată ironic Olimp. Personajul central, numit Ion Gură
de Aur ajunge într-un hotel în care lipsa uşilor de la toalete
declanşează numeroase peripeţii comice. Aveţi talent, dar faza cu uşile
lipsă e cam exagerată!
Luminiţa Corneanu. Distopia dvs. Ministerul –
care aminteşte ca titlu şi atmosferă de Falansterul – este mai cumplită
decît Kafka şi Orwell la un loc şi devine puţin credibilă. Un minister
aberant, situat într-un parc pustiu, în care ministrul nu vorbeşte limba
supuşilor săi etc.
Ana Chiriţoiu. De la Tho