E poreclita de colegii din teatru "Madam Bulandra", pentru ca nu-i slabeste o clipa. Actrita Ofelia Popii respira teatru, si ar vrea ca toti din jur sa respire ca ea, alert si hotarat. De la teatrul din Sibiu, unde joaca, le-a atras atentia marilor regizori care ii dau roluri principale. A castigat deja doua premii UNITER pentru cea mai buna actrita, si unul de interpretare la Festivalul de la Edinburgh. Este modelul de romanca extrem de inzestrata, dar care si munceste incredibil de mult. Repeta si 20, 30 de ore incontinuu, joaca simultan in atatea piese incat le-a pierdut numaratoarea, traieste mai multe vieti deodata si spune ca aceasta "anormalitate" o ajuta sa fie normala. Isi traieste toate fanteziile pe scena, pentru ca noi, spectatorii, sa gustam teatru de cea mai buna calitate.
Uneori, e femeie tradata (D'ale canavalului, regia Silviu Purcarete). Alteori, femeie usoara (Balul). Eroina, alcoolica, servitoare ori batrana ramolita. (Felii, regia Lia Bugnar). Actrita Ofelia Popii a aratat ca pe scena poate sa fie si neom. Nici femeie, nici barbat. Drac. S-a impus clar in rolul Mefisto, in Faustul lui Silviu Purcarete care ei i-a adus premiul de interpetare la Edinburgh si recunoastere in Romania. La festivalul national de teatru de anul acesta i-a avut "spectatori" si pe Victor Rebengiuc sau Andrei Serban. A fost aplaudata indelung. In octombrie, la Bruxelles, seful Comisiei Europene, Jose Manuel Barosso, s-a dus dupa spectacol sa o felicite. "Uluitor - spunea Barosso -, cata energie, cata forta, probabil ca esti foarte obosita."
Obosita? Un talent exceptional, sarisera deja entuziastii cand au remarcat-o, un talent cu care umple sali de spectatori. Ofelia insa mai are un secret. "Repeta 20-30 de ore - spune Constantin Chiriac, director Teatrul Radu Stanca Sibiu - , este un animal ciudat, are nevoia asta de munca, sta in fata usii mele si ma intre