Șoseaua de centură a orașului de pe Timiș și Sebeș este gata, astfel că, mașinile de mare tonaj nu mai distrug drumurile din municipiu și nici nu mai încurcă traficul. Și cărășenii care vor să scurteze drumul o pot face, pentru că acum au alternativă. Zvonurile că „centura” nu va fi gata sunt acum spulberate oficial.
Șoseaua de centură a municipiului vecin a fost construită prin Programul ISPA, care a finanțat-o cu 75% din valoarea totală, în timp ce Guvernul României a cofinanțat-o cu 25 de procente. Cu cele 36 de milioane de euro s-au construit 12 kilometri de drum. Șoseaua are 10 poduri și viaducte peste 2 căi ferate. Trece peste DN 68, peste mai multe pârâuri, dar și peste râurile Timiș și Sebeș.
Se desprinde din DN 6, la Buchin și se închide la Jupa. Stratul de uzură va fi turnat la primăvară, atunci când vremea va permite, iar garanția lucrării este de 370 de zile, potrivit constructorului. „Deși mulți nu credeau că această șosea va fi finalizată, iată că în ciuda zvonurilor se poate deja circula pe ea. Practic, este cea mai importantă modernizare. Investiția s-a derulat anevoios, dar aceasta este principala arteră rutieră care leagă frontiera de vest cu Bucureștiul, prin sudul României”, a spus joi la Caransbeș, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Sorin Frunzăverde.
„Este un moment important, pentru că această centură are o poveste foarte lungă. A început în 2003, când constructorul Louis Berger și Ministerul Transporturilor au propus spre dezbatere publică trei variante, iar prin analiza care s-a făcut la nivelul municipiului Caransebeș s-a optat pentru această variantă care a fost acceptată cu greu la finanțare prin Programul ISPA”, a precizat edilul șef al orașului Caransebeș, Marcel Vela.