Cota de piaţă a companiei Apple a avut de suferit în Europa din cauza situaţiei economice dificile, dar și din cauza sensibilității consumatorilor europeni la preţuri, potrivit datelor companiei de cercetare Kantar Worldpanel ComTech, citate de Reuters.
Lansarea iPhone 4S în octombrie a fost un succes pentru Apple în Marea Britanie şi în Statele Unite, însă nu a reuşit să atragă atenţia în Europa continentală, unde compania americană a pierdut cotă de piaţă.
"În Marea Britanie, SUA şi Australia, noul iPhone al Apple zboară de pe rafturi în această perioadă. Însă trendul este departe de a fi universal", comentează directorul de cercetare al Kantar, Dominic Sunnebo. Cota de piaţă a Apple a crescut în ultimele 12 săptămâni de la 25% la 36% pe piaţa smartphone din SUA, respectiv de la 21% la 31% în Marea Britanie.
În schimb, piaţa europeană pare să favorizeze Google şi producătorii de telefoane bazate pe sistemul de operare Android.
Cota de piaţă a companiei Apple a coborât de la 29% la 20% în Franţa, respectiv de la 27% la 22% în Germania, cu scăderi similare în Italia şi Spania."Piaţa franceză pare tot mai sensibilă la preţ", a arătat Sunnebo.
Vânzările slabe ale noului model iPhone pe continent pot fi explicate, cel puţin parţial prin situaţia economică dificilă, şomajul ridicat din unele ţări - peste 20% în Spania, aproape de acest prag în Grecia - şi temerile privind criza datoriilor de stat.
Produsul Intern Brut al zonei euro a crescut cu numai 0,2% în trimestrul al treilea, iar mulţi economişti anticipează contracţie în trimestrul al patrulea şi în primele trei luni ale anului viitor. Economia Italiei s-a contractat în trimestrul al treilea cu 0,2%, iar economiştii anticipează o scădere de 0,6% pentru ultimele trei luni ale anului.
Potrivit Kantor, cota de piaţă a Google Android variază între 46% şi 61% pe pieţele din