Covrigii de Buzau, oferta de comunicare a Romtelecom, berea Timisoreana sau spoturile care promoveaza marii retaileri sunt reclamele tematice care pot fi vazute cel mai des la televizor in aceasta iarna.
Pe fondul crizei, restrangerea bugetelor de comunicare a facut ca mai multe companii sa renunte la publicitatea de sezon. Cu toate acestea, branduri precum Coca-Cola, Orange sau Vodafone, care an de an si-au obisnuit consumatorii cu reclame tematice, au investit si in aceasta iarna, in reclame specifice.
De asemenea, spre deosebire de anii trecuti, bancile au fost mult mai putin prezente pe piata cu reclamele audiovizuale, preferand in schimb comunicarea directa cu clientii lor, fie in sucursalele proprii, fie prin scrisori trimise acestora.
Unul dintre motivele pentru care brandurile nu au mai investit in reclame tematice este si acela ca durata de viata a unui spot publicitar, conceput special pentru perioada Sarbatorilor, este una mult mai scurta decat cea a unui spot obisnuit, care poate fi difuzat timp de mai multe luni.
DailyBusiness Video: Spot Covrigi
Mona Lisa Caravaniez, managing director al agentiei Ogilvy &Mather, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca in 2011, companiile au cheltuit mai putin fata de anul trecut pe spoturile publicitare tematice.
Acest lucru a facut ca numarul reclamelor specifice, difuzate la televizor, sa fie mai mic anul acesta fata de 2010, potrivit reprezentantei Ogilvy &Mather.
Pe de alta parte, Caravaniez a afirmat ca este posibil ca firmele sa fi investit mai mult in comunicarea ofertelor speciale pe alte canale, decat cele televizate.
“Vom vedea cifrele de monitorizare in ianuarie. Cu siguranta au investit mai mult la punctul de vanzare, acolo unde a fost posibil. Deoarece si acela este un canal aglomerat”, a adaugat Caravaniez.
@N_