Problema cauciucurilor este foarte clara, iar aproximativ jumatate din soferi s-au adaptat, pana acum, situatiei.
Cealalta jumatate ori se va adapta de acum incolo, ori a pus masina la garaj, pentru hibernare, ori isi incearca norocul, contand ca politia n-are atatia politisti, cate cauciucuri sunt de verificat intr-o iarna.
Atentie la lichidul de parbriz
Oricum, in cele fata nu ne ocupam de jumatatea care n-a catadicsit sa-si schimbe cauciucurile. Ne ocupam de cealalta jumatate, care ar putea crede ca, odata cauciucurile schimbate, este gata sa infrunte iarna.
La drum lung, mai sunt cateva detalii care nu trebuie scapate din vedere, pe langa mult discutatele cauciucuri. As incepe cu lichidul de parbriz. Iarna se consuma incomparabil mai mult decat vara. Deci, rezervorul trebuie sa fie mereu plin, scrie
Capital.
Daca pleci departe, nu strica si o sticla de rezerva in portbagaj, ca sa nu fii tentat, la nevoie, sa completezi cu apa si sa inghete sistemul.
In plus, daca lichidul din rezervor este "de vara", trebuie inlocuit. Circuland prin Bucuresti, poate n-ar fi obligatoriu, dar la drum lung, traversezi prin judete inghetate si se cuvine ca masina sa fie echipata corect.
Dupa ce ai pus lichidul corect, merita sa verifici si lamelele stergatoarelor. Poate vara au functionat perfect, poate si acum se prezinta ireprosabil, dar ia aminte cat de vechi sunt ele.
Cauciucul imbatraneste cu timpul, ceea ce vara nu se observa, insa, iarna, lamela este solicitata la maximum. Frecata pe barbrizul inghetat, muchia lamelei se poate rupe si pierzi din vizibilitate.
Antigelul
Nici antigelul nu trebuie uitat. Este adevarat ca, la masinile de astazi, se intampla mai rar sa scada nivelul ca la vechile Dacii, dar el trebuie verificat. Iar, daca a scazut, completarea