Cu o excepţie, vânzările mărcilor premium au crescut pe linie în primele 11 luni ale acestui an. BMW a rămas liderul autoritar al segmentului, iar X5 – cel mai solicitat model. Sursa: FOTO: BMW
Dacă, per ansamblu, piaţa auto din România va bifa al patrulea an consecutiv de regres, răstimp în care s-a contractat până la mai puţin de o treime din nivelul-record atins în 2007 (315.621 de autoturisme noi vândute, potrivit APIA), segmentul premium pare să fi învins criza.
Cu o excepţie – reprezentată de Infiniti, marca de lux deţinută de Nissan –, vânzările mărcilor premium au crescut pe linie în primele 11 luni ale acestui an şi nu oricum, ci cu cote care, pe alocuri, frizează absurdul.
Creştere de 263%
Cel mai plăpând avans, comparativ cu intervalul similar anterior, stă – în dreptul brandului Jaguar – la 22 de procente, în timp ce performanţa de top atinge, în cazul mărcii Lancia, 263%!
Pentru cei mai pretenţioşi, care ar putea pune la îndoială apartenenţa producătorului italian la acest segment, situaţie în care s-ar mai putea regăsi Alfa Romeo şi Volvo, cu creşteri de 193, respectiv, 40%, evidenţiem performanţa brandului Mini, ale cărui vânzări au evoluat cu 72%, după cum indică datele APIA.
E lux. Dacă e "Made in Germany"
BMW a rămas liderul autoritar al segmentului, în ceea ce priveşte volumul de autoturisme livrate în perioada ianuarienoiembrie, iar X5 – cel mai solicitat model.
De altfel, "tridentul german", din care mai fac parte Audi şi Mercedes-Benz, domină cu o autoritate de necontestat piaţa premium autohtonă, cu cifre care ar trebui să stârnească invidia multor mărci de volum.
În primele 11 luni, BMW a comercializat 1.749 de autoturisme (în creştere, de la 1.373 – anul trecut), Audi – 1.514 (faţă de 1.148), iar Mercedes-Benz – 1.399 (comparativ cu 1.025, în 2010). Niciun alt brand din această