Graham Kilbane, dezvoltatorul Era Shopping Park Oradea, consideră că în România nu se mai poate vorbi de criză. Ca dovadă, faptul că anul acesta portofoliul Era Shopping Park s-a îmbogăţit cu 20 de clienţi noi, dintre care cel mai nou a închiriat o suprafaţă de 3.000 mp.
Cu ocazia inaugurării primului magazin Elvila din Oradea, deschis pe o suprafaţă de 3.000 de mp, în Era Shopping Park, Graham Kilbane a vorbit despre cât de greu se construieşte un retail-park de asemenea dimensiuni, în România. „Avem o suprafaţă construită de 80.000 mp, din care 65.000 mp sunt închiriabili. Valoarea investiţiei este de aproximativ 80 de milioane de euro", a spus Graham Kilbane. Centrul comercial a fost inagurat în 2009, însă de atunci s-a tot extins, numărul chiriaşilor crescând încet, dar sigur. „Piaţa de retail este una aparte. Clienţii vor să vadă proiectul finalizat, să poată să-şi dea seama unde vor lucra. În România este mult mai dificil decât în alte ţări, fiindcă aici totul e nou, nu există specialişti şi firme de consultanţă cu experienţă în dezvoltarea unor proiecte de asemenea anvergură", a spus Kilbane, care a fost implicat de-a lungul timpului în dezvoltarea sau administrarea mai multor centre comerciale din Marea Britanie, Polonia şi Cehia. „Este mult de învăţat, însă ca dezvoltator trebuie să speri la ce e mai bun şi să te pregăteşti pentru ce e mai rău", a spus britanicul.
Timpul provocărilor
Acesta a recunoscut că, în primă fază, în 2009, clienţii au fost greu de convins. „Leonardo şi Altex au deschis la trei luni după inaugurare. Sephora, care şi-a închis deocamdată punctul de lucru de la Oradea, se va întoarce când proiectul va fi finalizat. Anul acesta însă am reuşit să închiriem 20 de spaţii unor clienţi noi", a spus dezvoltatorul. Exprimându-şi convingerea că în România nu se mai poate vorbi despre criză, cel puţin nu aşa cum se întâmpl