Sony a decis vânzarea unei participaţii de aproape 50% la o companie mixtă cu Samsung Electronics, producătoare de ecrane LCD, către partenerul său sud-coreean, pentru 940 de milioane de dolari, pentru a-şi reduce pierderile înregistrate pe segmentul televizoarelor, transmite Reuters.
Surse din sectorul de profil au declarat anterior că Sony negociază ieşirea din această companie formată în urmă cu şapte ani, în cadrul unei strategii de externalizare a producţiei de ecrane plate pentru televizoane.
Samsung se află într-un proces de trecere la o nouă generaţie de ecrane.
"Decizia este una pozitivă pentru Sony. Dar dacă fac vânzarea în pierdere, te întrebi de ce nu au făcut-o mai devreme. Cea mai mare problemă a Sony este că nu face profit chiar dacă nu are multe fabrici", a declarat Keita Wakabayashi, analist la firma Mito Securities din Tokyo, citat de Reuters.
Sony, al treilea mare producător de televizoare cu ecrane plate la nivel mondial, a avertizat că va înregistra pierderi pentru al patrulea an consecutiv, în anul financiar care se va încheia în martie.
În cazul diviziei de televizioare sunt aşteptate pierderi de 2,2 miliarde de dolari, din cauza scăderii cererii şi a aprecierii yenului. moneda naţională a Japoniei.
Sony a anunţat că va revizui estimările referitoare la profit pentru a reflecta pierderi de 66 miliarde de yeni (847 de milioane de dolari) în urma vânzării participaţiei la compania mixtă cu Samsung, dar şi economiile rezultate în urma tranzacţiei.
Analiştii consideră că tranzacţia, benefică pentru Sony, nu este în avantajul Samsung, întrucât compania japoneză ar putea cumpăra ecrane LCD de la producătorii din Taiwan, dacă vor oferi preţuri mai mici.