În acest an s-au deschis 93 de noi magazine de tip hipermarket, supermarket sau discounter. Jucătorii din piaţă au vizat oraşele mici, iar anul viitor vor merge pe acelaşi concept.
În acest an, retailerii au fost foarte activi deorece au făcut investiţii de peste 194 de milioane de euro în extindere şi în remodelări, potrivit reprezentanţilor celor mai importante companii de profil din România. Cele mai multe inaugurări au avut loc în rândurile supermarketurilor, hipermarketurilor şi ale discounterilor, în zonele încă neacoperite suficient, şi anume oraşele mici. În acest an aproximativ 93 de noi magazine au fost deschise de retaileri precum Cora, Auchan, Metro, Billa, Penny Market, Carrefour, Selgros, Kaufland, Mega Image şi Lidl. „Cei mai dinamici jucători din piaţă au fost cei de la Lidl sau Mega Image cu conceptele de supermarket şi magazin de proximitate. Din aceeaşi categorie merită, de asemenea, amintiţi Carrefour şi Carrefour Express", a declarat pentru „Adevărul" Costel Alecu, manager al departamentului de retail în cadrul companiei imobiliare Regatta. Click pe foto pentru a vedea în ce oraşe s-au extins marii retaileri în 2011
Extinderi şi în afara Bucureştiului
- Cora a deschis anul acesta trei noi magazine, câte unul la Drobeta Turnu-Severin, Constanţa şi Arad. Valoarea investiţiei a fost de 22 de milioane de euro pentru Drobeta, unde a fost lansat un magazin într-un centru comercial, şi câte cinci milioane de euro pentru celelalte două. Potrivit reprezentanţilor Cora, în următorii doi ani retailerul va deschide şase magazine, valoarea totală a investiţiilor fiind de 180 de milioane de euro. Anul viitor vor fi inaugurate magazine la Slobozia, Galaţi şi Bucureşti - Şoseaua Alexandriei.
- Auchan, în 2011 a inaugurat două unităţi: una în Constanţa şi a doua în Craiova. Investiţia medie într-un hipermarket Auchan a fost de 20 d