Vanzarea Realitatea TV catre omul de afaceri Elan Schwartzenberg, intrarea postului de stiri in insolventa, aparitia RTV, retragerea din viata publica a prezentatorului Serban Huidu, razboiul Intact cu operatorul de cablu RCS-RDS sau preluarea Edipresse Romania de catre elvetienii de la Ringier se numara printre principalele schimbari care au marcat piata de media in 2011.
Realitatea Media si-a cerut insolventa, la inceputul lunii septembrie, dupa ce anul trecut a inregistrat o pierdere de peste 86,2 milioane de lei, in scadere cu aproape 48% fata de 2009.
Decizia a venit la cateva luni dupa ce omul de afaceri Elan Schwartzenberg (foto) a preluat 92% din actiunile postului, de la Sorin Ovidiu Vintu.
Preluarea Realitatii TV a starnit o serie de nemultumiri din partea managerului postului, Sebastian Ghita.
In urma disputelor, avea sa apara inca o televiziune de stiri, Romania TV (RTV), infiintata de Ghita, cu o parte a fostilor angajati ai Realitatea TV.
Retragerea lui Huidu din viata publica
Un alt eveniment care a marcat mass-media in anul 2011 a fost retragerea din viata publica a prezentatorului “Cronicii Carcotasilor”, Serban Huidu, dupa ce acesta a fost implicat intr-un accident rutier, soldat cu mai multe victime.
Serban Huidu anunta intr-un mesaj postat pe blogul personal ca emisiunea "Cronica Carcotasilor" trebuie sa continue fara el in rolul de prezentator, precizand ca nu va mai aparea in prim plan in cadrul programului, "din respect pentru victimele cumplitului accident".
Toamna lui 2011 avea sa dea startul competitiei dintre Pro TV si Antena 1, care au inceput sa difuzeze show-urile muzicale “Vocea Romaniei”, respectiv “X-Factor”, cu care sperau sa darame recodurile de audienta, lucru care nu s-a intamplat.
Si asta in conditiile in care pregatiril