• Proiectele cele mai costisitoare de reabilitare sau constructie a infrastructurii rutiere din Iasi au fost contractate pe bani frumosi de firme mari, cum ar fi UMB Spedition sau Vega 93 Galati • In pofida crizei, anul acesta, drumarii au avut de lucru la proiecte insemnate, cum ar fi soseaua de centura a Iasului sau proiectarea autostrazii Iasi - Targu Mures • Spre deosebire de anii trecuti, in 2011 au fost elaborate sau chiar contractate investitii majore, care vizeaza realizarea de noi drumuri sau reabilitari si reparatii capitale
Drumurile nationale din judetul Iasi s-au aflat mai mult in atentia autoritatilor anul acesta, fiind executate sau pregatite proiecte de amploare. Fondurile, fie de la statul roman, fie din imprumuturi sau direct de la Uniunea Europeana, vor merge tot la marile companii din domeniul constructiilor de drumuri. Cea mai importanta investitie, potrivit reprezentantilor Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi, este Varianta de Ocolire a Municipiului Iasi. Un alt proiect cu perspective mari si cel mai scump dintre toate, aflat in faza de pregatire, e constructia autostrazii Targu Mures - Iasi - Ungheni. Acesta din urma are o valoare totala de 6,1 miliarde euro.
Promisiuni de drumuri mai bune
Pentru 2012 sunt prevazute reabilitari si modernizari pentru aproape 240 kilometri de drumuri nationale care traverseaza judetul Iasi. Un tronson de 82 kilometri din DN 24, din care 36,6 sunt pe teritoriul judetului Iasi, va fi reabilitat in urmatorii doi ani.
In urma cu o saptamana a fost dat ordinul de incepere a lucrarilor pentru tronsonul Crasna - Iasi. Beneficiarul lucrarii este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), care a contractat un imprumut de 242.220.000 lei de la Banca Europeana pentru Investitii (BEI) pentr