Personalul reprezentanţei face ore suplimentare pentru a verifica până la 300 de maşini pe zi, faţă de maxim 90, în mod normal. Multe sunt ale proprietarilor care, după ce le-au cumpărat, nu s-au grăbit să le reînmatriculeze pe numele lor, iar din ianuarie, această amânare i-ar putea costa mii de euro.
În luna august a acestui an, a fost aprobată „Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule", al cărei proiect a fost initiat de Ministerul Mediului şi Pădurilor. Noua lege, care va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2012, prevede reducerea taxei cu pana la 25%, dar în acelaşi timp şi introducerea obligativităţii plăţii acesteia pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007, chiar dacă acestea au fost cumpărate de noi, din România.
În actuala formulă, taxa de mediu se calculează pe baza unor criterii precum tipul motorizării, capacitatea cilindrică, emisiile de CO2 , dar şi deprecierea autoturismului şi va fi plătită la achiziţionarea tuturor maşinilor la mâna a doua pentru care aceasta nu a fost achitată.
Scapă de taxă doar proprietarii care aleg să nu-şi mai vândă maşina cumpărată la mâna a doua.
Cum era de aşteptat, având în vedere că la fel s-a întâmplat şi când a fost introdusă „taxa de primă înmatriculare", gălăţenii care intenţionau să-şi vândă maşinile au luat cu asalt reprezentanţa Registrului Auto Român.
„Noua taxă de mediu va fi percepută de la 1 ianuarie 2012 şi de aceea în aceste zile de sfârşit de an s-a creat aglomeraţie. Problema cea mare este pentru persoane